Wywiad: Łukasz “MiqT” Mitka – krytyk czołgowej ciemnoty

Łukasz “MiqT” Mitka to obecnie jedna z bardziej rozpoznawalnych osób ze świata World of Tanks. Internetową sławę przyniosła mu własna seria filmików na kanale YouTube.

Z czym kojarzy się MiqT? Chyba każdy polski gracz WoT-a, choćby raz słyszał o jego serii filmów pt. Ciemnota. Dzieła te wzbudzają ekstremalne emocje, zarówno pozytywne jak i negatywne. Rzucając różnymi niecenzuralnymi słowami w artystycznym uniesieniu, MiqT dorobił się sporej publiczności. Właśnie dlatego postanowiliśmy zrobić z nim wywiad – żeby dowiedzieć się, kim jest ten komentator czołgowej głupoty.

Witaj Łukaszu! Jak się miewasz?

Cześć! Mam się dobrze i codziennie coraz lepiej. 😀

Ile masz lat?

W lutym skończyłem 32 – tak więc starość mnie powoli dogania. 😛

A kiedy wpadłeś na pomysł założenia własnego kanału na YT?

Ogólnie sam kanał miał być dopełnieniem strony, którą założyłem (wotfunpage), a która obecnie już nie istnieje. Miała być ona taką polską Wiki na temat WoT. Stało się jednak inaczej i YT był tą główną częścią. Sam kanał założyłem 28 sierpnia 2013 roku, tak więc w tym roku wybije 5 lat.

5 lat to sporo czasu. Co w prowadzeniu kanału sprawia ci najwięcej trudności?

Ogólnie nie ma takich rzeczy – lubię to robić. Czasami może zdarzy się, że niejasno przekażę swoje myśli i wywiązuje się niepotrzebna dyskusja. Ale tak, raczej robię to, co lubię i jak lubię.

Kiedy wpadłeś na pomysł zrobienia serii o nazwie “ciemnota”?

Pierwszy odcinek wylądował na moim kanale w moje urodziny, czyli 5 lutego 2015 roku. Samym pomysłem na film (wtedy nie myślałem o serii) była moja frustracja wynikająca z zachowania graczy, jakiego doświadczałem przez kilka ostatnich dni. Parę z tych zachowań przelało czarę goryczy i postanowiłem, że muszę to pokazać na kanele. Jak się okazało, filmik został bardzo entuzjastycznie odebrany, a ludzie zaczęli sami przesyłać mi powtórki. I tak to trwa do tej pory.

Skąd pomysł na tak niecodzienny nick jak: MiqT?

A który nick nie jest niecodzienny, nie licząc różnych Kacperków czy Marcinków z cyferkami? 😃 Mój nick pochodzi od mojego nazwiska, a został mi nadany jeszcze za czasów podstawówki i tak ze mną został. Zmieniłem tylko lekko pisownie, by była bardziej cool. 🙂

Dowiedzieliśmy się już w którym roku założyłeś kanał, ale kiedy rozpocząłeś swoją przygodę z WoT-em?

Grę pokazał mi mój dobry przyjaciel ze studiów. To on uczył mnie grać i wciągnął w ten nałóg. Od tego czasu już dawno swojego mentora prześcignąłem w statystykach i liczbie gier. Konto założyłem 19.04.2012 r., tak więc stuknęło mu już 6 lat.

Jaki jest twój ulubiony czołg?

Ciężko powiedzieć. Bardzo lubię grać czołgami, które mają sporą: masę, pancerz, nie wymagają pośpiechu, a do tego potrafią sprzedać porządną bułę. Z takich moich ulubionych, to na pewno mogę wymienić: FV215b (183), ISU-152 czy T95. Czasami lubię sobie pośmigać też STB-1, PZ II J czy Primo Victorią, która u mnie ostatnio zawitała na piedestale ulubionych czołgów.

Gdybyś mógł, co byś zmienił w Wocie?

Przede wszystkim podejście deweloperów do społeczności i samej gry. WoT stał się zwykła maszynką do robienia pieniędzy (co nie jest dziwne, w końcu to produkt), ale podejście producentów gry uległo sporej zmianie. Zaczęli zbyt mocno wierzyć w to, co dają graczom bez wcześniejszych konsultacji. Zmiany te zaczęły się, kiedy SerB został odsunięty od obowiązków, a jego miejsce zajął Murazor. Wtedy właśnie pojawiły się cyrki z OP czołgami Premium czy mechanikami, które są po prostu słabe (matchmaking). Moim zdaniem, zmian do wykonania jest dużo.

A co sądzisz o aktualizacji 1.0?

Ładna jest i tyle. 😀 Ludzie rozpływają się nad nową grafiką, a tak naprawdę to nic się nie zmieniło – gra nadal jest mocno dyskusyjna w swojej mechanice, a wrzucenie tego w ładne kolorki nic nie zmieni. Jak dla mnie ta łatka mogłaby być kolejną odsłoną 0.9.X. Dodanie nowego silnika graficznego, nie jest czymś na miarę oficjalnego wypuszczenia gry, czyli przejścia do łaty 1.0.

Jaki masz stosunek do polskiego drzewka – obiektu skrajnych emocji wielu polskich graczy?

Czekam na nie, ale nie tupię z emocji nogami. Już trochę gram w tą grę i nie chcę się niemiło zaskoczyć, oczekując nie wiadomo czego. Najważniejszą informacją jest to, że drzewko jest już praktycznie gotowe i niedługo zawita na SuperTeście. Boję się jednak, że polska społeczność może się mocno rozczarować tym, co dostanie. Nie wiem po prostu co by mogło to drzewko wyróżniać, tak jak ma to miejsce w przypadku: Szwedów lub Włochów?

Chciałbyś może na koniec tego krótkiego wywiadu coś dodać od siebie, albo kogoś pozdrowić?

Nie dawajcie się WG! Pamiętajcie, że to deweloper jest dla graczy a nie na odwrót. Pozdrowić chciałbym swoich plutonowych: ARGONAUTKĘ, Jakoję, Pawroza, MrFoxxa, Martina i całą resztę, z którymi sporo czasu spędziłem na polu walki. Dodatkowo pozdrawiam całą redakcję Rykoszet.info – dzięki której mam zawsze świeże info o Wocie oraz mój były klan TDSTX, w którym już nie jestem fizycznie, ale duchowo i owszem.

To już koniec wywiadu. Serdecznie ci dziękuje za udzielenie go i życzę dalszych sukcesów.

Dziękuję za wywiad. Cześć!

 

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z twórczością MiqT, którą znajdziecie na jego oficjalnym kanale YouTube. Jak zwykle zachęcamy was do podsyłania nam pomysłów na kolejne wywiady!

 

O Piotr Osiński

Cześć! Jestem Piotrek, mam 15 lat i jak możecie się domyślić interesuje się grami. Moja przygoda z nimi rozpoczęła się od World of Tanks, i (a jakże) CS 1.6. Oprócz tego zajmuje się jeszcze wszelkimi dziedzinami militarnymi, co można czasem zauważyć w moich wpisach.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij